Comment Pantagruel
conseille Panurge prevoir
l’heur ou malheur de son
mariage par
songes. Page [44v]
Chapitre XIII.
Or puys que ne convenons ensemble en l’exposition des sors Virgilianes, prenons aultre voye de divination. Quelle? (demanda Panurge), Bonne, (respondit Pantagruel) antique, et authenticque, c’est par songes. Car en songeant avecques conditions les quelles descrivent Hippocrates lib. Περί ενυπνιων, Platon, Plotin, Jamblicque, Synesius, Aristoteles, Xenophon, Galen, Plutarche, Artemidorus Daldianus, Herophilus, Calaber, Theocrite, Pline, Athenaeus, et aultres, l’ame souvent prevoit les choses futures. Ja n’est besoing plus au long vous le prouver. Vous l’entendez par exemple vulguaire, quand vous voyez lors que les enfans bien nettiz, bien repeuz, et alaictez, dorment profondement, les nourrices s’en aller esbatre en liberté, comme pour icelle heure licentiées a faire ce que vouldront. car leur presence autour du bers sembleroit inutile. En ceste façon nostre ame lors que le corps dort, et que la concoction est de tous endroictz parachevée, rien plus n’y estant necessaire jusques au reveil,
Je le veulx, dist Panurge. Fauldra il peu ou beaucoup soupper a ce soir? Je ne le demande sans cause. Car si bien et largement je ne souppe, je ne dors rien qui vaille, la nuict ne foys que ravasser, et autant songe creux que pour lors estoit mon ventre. Poinct soupper (respondit Pantagruel) seroit le meilleur, attendu vostre bon en poinct et habitude. Amphiaraus vaticinateur antique vouloit ceulx qui par songes recepvoient ses oracles, rien tout celluy jour ne manger, et vin ne boyre troys jours davant. Nous ne userons de tant extreme, et riguoreuse diaete. Bien croy je l’home replet de viandes et crapule, difficillement concepvoir notice des choses spirituelles: ne suys toutesfois en l’opinion de ceulx qui apres longs et obstinez jeusnes cuydent plus avant entrer en contemplation des choses celestes.
Puys demanda a Pantagruel. Seroit ce poinct bien faict si je mettoys dessoubs mon coissin quelques branches de Laurier. Il n’est (respondit Pantagruel) ja besoing. C’est chose superstitieuse: et n’est que abus ce qu’en escript Serapion Ascalonites, Antiphon, Philochorus, Artemon, et Fulgentius Placiades. Autant vous en diroys je de l’espaule guausche du Cocrodile et du Chameleon, sauf l’honneur du vieulx Democrite. Autant de la pierre des Bactrians nommée Eumetrides. Autant de la corne de Hammon. Ainsi nomment les AEthiopiens une pierre precieuse a couleur d’or et forme d’une corne de belier, comme est la corne de Juppiter Hammonien : affirmans autant estre
Réel
Hypothétique
Fictif
Mythique
|
||||
Région, contrée
Ville, village
Bâtiment
Étendue, cours d'eau
Montagne, île, ...
Autre
|
||||
|
|
|
46 Personnes
- Gargantua
- Pantagruel
- Platon
- Dieu
- Aristote
- Homère
- Hippocrate
- Pline
- Virgile
- Xénophon
- Claude Galien
- Achille
- Démocrite
- Héraclite d'Ephèse
- Athénée de Naucratis
- Jean des Entommeures
- Plutarque
- Panurge
- Jamblique
- Plotin
- Artemidore de Daldis
- Theocrite
- Artémon
- Fabius Fulgentius
- Quintus de Smyrne
- Simon de Villeneuve
- Aurore
- Proteus
- Patrocle
- Synesius
- Herophilus
- Hermes
- Cleon de Daulie
- Thrasymedes
- Amphiaraus
- Morphee
- Icelos
- Phantasus
- Ino
- Oetyle
- Thalames
- Serapion Ascalonites
- Antiphon
- Philochorus
- Eumetrides
- Zeux Ammon