Le Havre
Distinction :
Réel
Type : Ville, village
Suggérez une modification
2 variantes
- port de Grace
- Havre
5 occurrences
Le Cinquiesme Livre (1564) / 2 occurrences
- Le Cinquiesme Livre (1564), Comment frere Jean des entomeures delibere mettre à sac les Chats-fourrez. CHAP. XV. / 1 occurrence
«... nos mariniers, par congé de Pantagruel, le temps pendant, qu'estions devant. Grippe-minaud, s'estoient retirez en une hostelerie, pres le Havre pour banqueter, et soy quelque peu de temps refraichir: je ne sçay s'ils avoient bien ou non payé...»
Voir dans le contexte Voir dans tous les chapitres
Pantagruel (1542) / 1 occurrence
- Pantagruel (1542), De l'enfance de Pantagruel. Chapitre. iiij. / 1 occurrence
«... le voyage du sel a Lyon : ou comme sont ceulx de la grand nauf Francoyse qui est au port de Grace en Normandie. Mais quelquefoys que un grand Ours que nourrissoit son pere eschappa, et luy venoit lescher...»
Voir dans le contexte
Pseudo-Rabelais, Le Disciple de Pantagruel (1538) / 2 occurrences
- Pseudo-Rabelais, Le Disciple de Pantagruel (1538), Comme Panurge fist crier a son de trompe/ affin d’amasser gens pour venir a son service. Chapitre. II. / 1 occurrence
«... estoit grand a merveilles, et non pas si grand du tout que celuy que le Roy faict faire au havre de grace je fis publier a son de trompe que s’il y avoit aulcuns gentilz compaignons gens de faict...»
Voir dans le contexte Voir dans tous les chapitres
Notes
Lefranc A., Œuvres de François Rabelais, 1922, t.3, p.45 note 13 :
Le Havre, ch.-l. arr. (Seine-Inférieure). Ce port avait été fondé le ler mars 1517 par François l" et baptisé en son honneur Franciscopolis, mais l'usage lui avait substitué l'appellation de Havre de Grâce, du nom d'une chapelle voisine. Les travaux, dirigés par Michel Ferré, durèrent six ans et coûtèrent 400.000 fr.
Cf. Ch. de la Roncière, Hist. de la marine française, t. III, p. 174. (C.)